logo myassist Je hebt een PVB en besteedt jouw budget in cash bij een vergunde zorgaanbieder. Tijdens de COVID-19-periode word je ondersteund door jouw vergunde zorgaanbieder. Wat moet je doen?

De lopende overeenkomst in cash blijft doorlopen en wordt uitgevoerd. Je zal dus de betalingen van de geleverde zorgondersteuning die opgenomen is in de Individuele DienstverleningsOvereenkomst (IDO) zoals deze van toepassing was op de dag voor de aanvang van de COVID-19-periode moeten voortzetten.

Jouw vergunde zorgaanbieder maakt een factuur op,  op basis van de ondersteuning conform de individuele dienstverleningsovereenkomst die van toepassing was op de dag voor de startdatum van de periode COVID-19. Je betaalt die factuur van jouw budget en registreert ze als gewone cashkosten. Dus niet als uitzonderlijke kosten in het kader van COVID-19.

Jouw vergunde zorgaanbieder mag geen bijkomende kosten aanrekenen voor de eventuele extra zorg en ondersteuning tijdens  de COVID-19-periode.

 

MyAssist

Is het jou niet duidelijk? Heb je vragen of wens je hulp bij het zoeken naar alternatieve zorgondersteuningsmogelijkheden?

Ben je nog geen lid en is jouw budget volledig ingezet? Je kan via de compensatiemaatregelen ook jouw lidmaatschap en intensieve ondersteuning door MyAssist vzw betalen indien je extra steun moet organiseren.

Aarzel niet en contacteer MyAssist vzw via
-> onze infolijn 0493 85 48 59;
-> email info@MyAssist.be
-> of neem rechtstreeks contact met jouw persoonlijke coach.

 

terug naar COVID-19 financiële compensaties